Jak nejlépe procestovat řecký ostrov Kos? Na skútru!

První dny dovolené na řeckém ostrově Kos jsme odpočívali jen u moře s krátkými procházkami po městě. Další dny jsme se rozhodli strávit cestováním po ostrově. Chtěla jsem procestovat ostrov na kole, protože Kos je protkaný cyklostezkami, ale vzhledem k teplotě vzduchu jsme nakonec zvolili skútr (děkuji ti, miláčku, za tohle rozhodnutí!).

Pláž v Marmari

Půjčovna v Tigaki pro nás byla poměrně daleko, ale! oni si pro nás přijeli autem, dovezli nás až na místo, kde jsme si vybrali skútr. Problém nastal už při předložení řidičáku. Je dobré vědět, že u nás je sice dovolené s „béčkem“ řídit i motorku, ale v Řecku, takže také na Kosu, tomu tak není. Pokud nemáte přímo v řidičáku napsáno, že máte řidičské oprávnění i na motorku, tak vám skútr nepůjčí. Což byl případ mého přítele, já jsem naštěstí nedávno obnovovala řidičák, takže mi tam motorku dopsali. Ptali jsme se tedy, jaký by byl problém, pokud by nás chytli a řídil by přítel a motorka by byla půjčená na mě. Pán nám řekl, že hlavní je mít helmu, protože ač „domorodci“ ji nepoužívají, cizinci ji mají povinnou, jinak je policie zastaví, protože pozná skútr z půjčovny. A pokud tedy nespácháme nehodu, tak se nic nestane. Ale v případě, že by nás i tak zastavili, máme říct, že přítel řidičák zapomněl, a buď nás nechají jet, nebo nám dají pokutu 40 eur. Riskli jsme to a vyplatilo se.

Místní cesty jsou více mineralizované a hodně to klouže. Takže jsem si opravdu netroufla řídit já, protože jsem v životě motorku ani skútr neřídila. Přítel to ale zvládl na jedničku. Dostali jsme rozumné doporučení, že do kopců a prudkých zatáček máme jet nejlépe až druhý den, až si silnici ozkoušíme. Skútr jsme si v půjčovně půjčili za 50 eur na 3 dny. Čtvrtek ráno až do soboty zhruba do 18 h, jakmile vrátíte zapůjčený skútr, autem vás zase odvezou k hotelu.

Parkoviště na zapomenuté pláži Limnionas

Casta na poloostrov Kéfalos a jeho zajímavosti

První cesta z půjčovny vedla na nedalekou benzinku, kde jsme si za 8 eur natankovali (je potřeba vrátit skútr s přibližně stejným množstvím nádrže, takže je lepší napoprvé tankovat víc a pak dotankovávat po menších dávkách). Nejdříve jsme zamířili na poloostrov Kéfalos.

Výhled ve městě Kéfalos

Z Tigaki je to více než hodina cesty. Město Kéfalos jsme si celé projeli a zastavili jsme na pár místech, kde jsou „domečky ve skále“. Je jich po cestě dost stejně jako bílomodrých kostelíčků, kde můžete zanechat drobné a vzít si nebo zapálit svíčku.

Kostelíček na poloostrově Kéfalos

Na poloostrově Kéfalosu je krásná zapomenutá zátoka Limninoas, tu nám doporučil i pán z půjčovny. Nelitujeme, byl to opravdu úžasný zážitek. V zátoce jsou velké kameny, bez bot se do ní špatně vstupuje, protože je to pozvolný vstup. Ale stojí to za to. Díky vlnám bylo plavání zde opravdu super. Lidí pomálu, pětičlenná rodina, ještě jeden pár a my.

Zapomenutá zátoka Limnionas

Doporučuji si trošku zariskovat a vyškrábat se na kameny vedle zátoky, které ji spojují s přístavem. Alespoň nám se pohled na vlny tříštící se o skaliska velice líbil.

Skaliska Limnionas

Hned pod cestou je pak schovaná pláž. Lehátka se dají usmlouvat na 5 eur za 2 osoby. (Přišli jsme kolem 11. hodiny a věděli jsme, že zde budeme max 3 hodiny, pánovi jsme to takhle řekli a nabídl nám nižší cenu.) Na pláži bylo cca 15 lidí, po pravé straně skály a ve vodě ze začátku řasy. Voda je zde oproti zátoce klidná.

Pláž Limnionas

Celkově je pláž velice klidné místo, jedná se spíše o menší přístav. Na záchod si je možné zajít do jediné restaurace kousek nad parkovištěm. Na WC se dostanete z parkoviště zdarma. Třetinka Coca-Coly zde vyšla na 1 euro. Jídlo jsme si nedávali, ceny byly dražší, ale prý zde vaří velice dobře.

Přístav Limnionas

Odtud jsme se kolem 15. hodiny vydali na Agios Theologos Strand, prý zde bývají opravdu velké vlny! Hlavně to tu bylo fakt úžasné a skoro bez lidí. Pak už jsme se pomalu začali vracet zpět.

Pláž Agios Theologos Strand

Další zastávkou byla bazilika Sv. Stefanose, kde jsou sice ruiny (zdarma), ale krásný výhled i na kostelíček na ostrůvku Παλαιόκαστρο (Palaiokastro). Dá se na něj doplavat. V ruinách baziliky nafotil přítel 360° fotku, lze se na ni podívat na Google mapách.

Pozůstatky baziliky St. Stefanos
Výhled z baziliky
Παλαιόκαστρο

U letiště jsme ještě odbočili do Plaka, což je les plný pávů. Můžete je krmit z ruky, jsou docela krotcí. V lese jsou i zdarma k použití kamenné grily. Procházka pavím lesem rozhodně stojí za to!

Les Plaká

Vzhledem k večerním hodinám jsme místo na vyhlášenou uměle vytvořenou Paradise beach jeli rovnou na hotel. Po večeři jsme si zašli na pláž v Marmari podívat se na západ slunce. Na pláži se zrovna projížděl Řek na koni, tak to bylo o to romantičtější.

Romantická pláž v Marmari

Zbytek večera jsme trávili na baru u bazénu, kde jsme vzpomínali na zážitky z celého dne a přemýšleli, jaká dobrodružství nás čekají zítra. O tom vám napíšu v další části.

Líbil se vám tento článek? Odměňte prosím naše autory za jejich práci lajkováním a sdílením tohoto článku. Nic vás to nestojí a autory i nás to potěší. Děkujeme!

4 komentáře u „Jak nejlépe procestovat řecký ostrov Kos? Na skútru!“

1. dobrý den, Vaše příspěvky byly opravdu poutavé a dost jsme z nich načerpala na přípravu naší letošní dovolené na Kosu. díky moc

1. Děkujeme. Jsme rádi, že vám články pomohly, a doufáme, že se dovolená vydařila!