Archiv rubriky: BLOG

Výstup na sopku Chimborazo, Ekvádor

Několik týdnů už brázdíme Jižní Ameriku, konkrétně Kolumbii a Ekvádor, na naší cestě míjíme jednu nádhernou zasněženou horu či sopku za druhou. Nedalo nám to a při pohledu na ty krásné zasněžené vrcholky hor jsme si řekli, že na jednu z nich bychom chtěli také vystoupit. Nějakou dobu jsme se rozhodovali mezi dvěma – Cotopaxi a Chimborazo, Cotopaxi s 5 897 metry je prý krásnější, kvůli nadmořské výšce také jednodušší, Chimborazo je extrémnější, s 6 268 metry vyšší. Pokračování textu Výstup na sopku Chimborazo, Ekvádor

Vietnam na motorkách

S Tomášem jsme přiletěli do Saigonu neboli Ho Či Minhova města – já 18. a Tomáš 20. prosince. Měli jsme jednoduchý plán: koupit motorky, dojet na jih do delty Mekongu, otočit se a jet na sever, nejdříve přes hory, zastavit se ve městě Da Lat, pak k moři a dále na sever přes města Hoi An, Hue, Ninh Binh, pak do horského města Sapa, do zátoky Ha Long a na závěr do Hanoje, tam motorky prodat. Pokračování textu Vietnam na motorkách

Vánoce v Asii: 06. Štědrovečerní Sodoma a Gomora

Posledně jsem jen tak lehce zmiňoval, že jsme se rozhodli užít si Štědrý den opojeni sladkým nicneděláním na thajské pláži. Jen tak se koupat a opalovat, sem tam si (namísto kapra) nechat ugrilovat filet z mořského vlka, k tomu pár krevet zrovna vytažených z moře, a to vše hned vedle vlastního lehátka v přepočtu za mnohem menší sumu, než kolik by to stálo v podprůměrné pražské „středomořské“ restauraci. Pokračování textu Vánoce v Asii: 06. Štědrovečerní Sodoma a Gomora

Vánoce v Asii: 05. Neturisti na výletě k deltě řeky Mekong

Vánoce jsou za námi a já musím pokorně uznat, že psát tento blog je pro mne časově čím dál náročnější. Je to asi dáno tím, že tady se prostě žije rychle (a někdy i zběsile). Neexistuje zde totiž nic takového, jako je klasická vánoční pohoda, která nám dává prostor, abychom trávili čas s rodinou a využili těch pár dní pracovního klidu k svátečnímu relaxu. Pokračování textu Vánoce v Asii: 05. Neturisti na výletě k deltě řeky Mekong

Vánoce v Asii: 04. Saigonský noční život

Cestování na daleký východ vám vždy připraví jednu takovou specialitku. Ráno jste většinou naprosto nepoužitelní, odpoledne procitnete, večer se ve vás probudí život a jdete se podívat, co se okolo vás děje. Únava se dostavuje zase až ráno. Prostě time-bordel v prostředí, které vám spolehlivě udrží jetlag i po dobu několika týdnů. Pokračování textu Vánoce v Asii: 04. Saigonský noční život

Vánoce v Asii: 03. Koledy v Saigonu a nekonečný motorkářský sraz

Přesun z předvánoční Prahy do předvánočního Saigonu je jako z pohádky do pohádky. Vietnamci sice sami Vánoce neslaví (není to tady ani státní svátek), avšak v marketingové rovině máte pocit, že to tady jsou ty pravé bílé Vánoce. Náboženský rozpor přitom není žádný problém, vánoční tématika naprosto dominuje celému městu i chování většiny lidí. Obchodní centra, hotely, fasády budov na náměstích, aleje stromů podél rušných ulic, dokonce i automaty na šipky v barech jsou vyladěny do santaklausovských barev a západních vánočních motivů. Z nálože amerických „koled“, které tady ze všech stran vyhrávají, máte po pár dnech podobný pocit, jako když už jste rok nevyměnili CD v autě. Pokračování textu Vánoce v Asii: 03. Koledy v Saigonu a nekonečný motorkářský sraz

Vánoce v Asii: 02. Bratia dobrodruzi a létající tučňáci

V letadle na lince Ruzyně – Hamad mě neuvěřitelně bavila povedená dvojka slovenských dobrodruhů. Let nebyl ani zdaleka vyprodaný, a tak – alespoň v naší části Airbusu – došlo krátce po odletu ke škatulatům, v důsledku čehož jsme se já, stejně jako i oba dotyční “bratia” ocitli v řadě sedadel každý celou jen pro sebe. Pokračování textu Vánoce v Asii: 02. Bratia dobrodruzi a létající tučňáci

Vánoce v Asii: 01. Před odletem do Vietnamu

Odletu do Saigonu předcházelo obrovské množství zmatků, nestíhaček a nečekaných komplikací, které se ještě znásobily návštěvou několika výživných vánočních večírků snad každý den v týdnu před odletem. Ukázalo se, že normální člověk nemá problém zvládat libovolné množství společenských akcí pouze za předpokladu, že je obklopen létem, teplem a sluníčkem. No a protože Vánoce a konec roku se oslavit sluší, zvolil jsem urychlený přesun někam směrem do jihovýchodní Asie. Pokračování textu Vánoce v Asii: 01. Před odletem do Vietnamu

Deník z cesty na kole z Irska do Istanbulu a dál – Díl 1.

Stalo se to letos v únoru v Mnichově, vrátil jsem se z Maroka a v Německu mi byla zima. Hodiny jsem bloudil kolem drahých obchodů a restaurací, podivných parků a útulných hipsterských kaváren. A na rohu stál pes, který vypadal jako posel pekelný, černý jako uhel, ale s očima světlemodrýma jako mořská laguna. Pokračování textu Deník z cesty na kole z Irska do Istanbulu a dál – Díl 1.

Bez léků v Londýně aneb Nejrychlejší pošta do Anglie

Nikdy jsem si neuměla moc představit, že budu celá zoufalá volat ze svých cest domů rodičům, aby navštívili mého praktického lékaře, opatřili mi léky s lékařskou zprávou o tom, že je skutečně beru a jaké je jejich použití. A aby mi je navrch poslali co nejrychleji do milované Británie.

Pokračování textu Bez léků v Londýně aneb Nejrychlejší pošta do Anglie

Pěšky po hranicích Československa pro dobrou věc – 2. měsíc na cestě

Tentokrát píši z nejvýchodnější obce ČR – Bukovce. Již mám za sebou celé Česko a v nohách přes 2 100 km. Přes trojmezí opouštím svoji rodnou zem a teď bude na delší dobu mým domovem Slovensko.

Pokračování textu Pěšky po hranicích Československa pro dobrou věc – 2. měsíc na cestě

20 nejčtenějších článků roku 2016 na ŽivotNaCestách.cz

Ještě než se společně podíváme na seznam nejčtenějších článků roku 2016 na webu ŽivotNaCestách.cz, rád bych vám všem popřál hodně štěstí, zdraví a lásky do nového roku, spoustu krásných zážitků z cest a ať je ten nový rok zase o něco úspěšnější než ten minulý. Teď už se ale pojďme podívat, které články vás v letošním roce zaujaly nejvíc. Pokračování textu 20 nejčtenějších článků roku 2016 na ŽivotNaCestách.cz